Rezerwacja terminu udzielenia usługi jest możliwa po wybraniu przycisku Nowa rezerwacja.

W kolejnym etapie nowej rezerwacji terminu należy wybrać pacjenta, dla którego będzie realizowana usługa medyczna (użytkownik, podopieczny lub dziecko).

Po wybraniu odpowiedniego pacjenta należy wyszukać usługę medyczną, na którą ma być rezerwowany termin.

Po rozwinięciu wybranej pozycji, system wyświetli szczegóły usługi, gdzie użytkownik może wybrać miejsce realizacji usługi oraz personel wykonujący usługę.
Poniżej przedstawiono przykład usługi, dla której dostępne jest jedno miejsce realizacji oraz jeden lekarz wykonujący usługę.

Po wybraniu usługi medycznej użytkownik będzie miał możliwość wyboru terminu oraz godziny rezerwacji.
Za pomocą pola Skocz do daty istnieje możliwość wyświetlenia propozycji terminów zaczynających się od wybranej w polu daty.

Po wybraniu daty i godziny w grafiku w przypadku, gdy dana usługa wymaga danych skierowania pacjenta, należy uzupełnić następujące dane:
•data skierowania; •kod komórki organizacyjnej – pole, w którym należy uzupełnić kod komórki organizacyjnej na podstawie części VII systemu resortowych kodów identyfikacyjnych (pole jest wymagane); •specjalność komórki – pole, w którym należy wybrać z listy właściwy identyfikator typu komórki organizacyjnej (pole jest wymagane); •dane instytucji kierującej (numer REGON); •dane lekarza (numer prawa wykonywania zawodu); •dane rozpoznania (kod rozpoznania). 
W kolejnym etapie tworzenia nowej rezerwacji użytkownik powinien uzupełnić kwestionariusz umożliwiający zebranie dodatkowych informacji od pacjenta, które mogą być przydatne na etapie rezerwacji terminu. Kwestionariusze definiowane są w module MPDP.

Po uzupełnieniu i przesłaniu kwestionariusza (przycisk Wyślij) należy sprawdzić dane i ostatecznie potwierdzić rezerwację terminu.

W zależności od konfiguracji modułu, przy próbie potwierdzenia rezerwacji może być konieczne wpisanie kodu przesłanego w wiadomości SMS na numer telefonu użytkownika.

Potwierdzenie rezerwacji terminu spowoduje pojawienie się na ekranie głównym nowej rezerwacji o statusie Zaplanowana.

Możliwa jest rezerwacja terminu na usługę dotyczącą wizyty receptowej pacjenta.
Funkcjonalność działa analogicznie do rezerwacji wizyty na pozostałe usługi za wyjątkiem tego, że w trakcie procesu wyświetlane jest dodatkowe okno z listą leków na receptę do wyboru.

Wyświetlane leki pochodzą z recept wystawionych pacjentowi z ostatnich dwóch lat oraz z listy stale przyjmowanych leków (dostępnej po stronie systemu AMMS w danych ratunkowych pacjenta).
Przed potwierdzeniem rezerwacji wymagane jest podanie uzasadnienia wizyty.
Wizyta receptowa realizowana jest w systemie AMMS. Na liście rezerwacji modułu e–Pacjent, po wyświetleniu szczegółów wizyty prezentowane są leki wybrane w procesie rezerwacji.

Istnieje możliwość zablokowania rejestracji terminów dla pacjenta, którego ostatnie trzy rezerwacje zostały anulowane z jego winy. W takim wypadku, przy próbie wyboru pacjenta do rezerwacji terminu system wyświetli poniższy komunikat.
Administrator systemu MPI w module MPI–Accounts ma możliwość odblokowania pacjentowi możliwości rezerwacji (proces został szerzej opisany w dokumentacji użytkownika dotyczącej modułu MPI–Accounts).

|