Konto |
Top Previous Next |
Ustawienia konta użytkownika, możliwość zmiany hasła oraz wylogowania się są dostępne po użyciu lewego przycisku myszy na zalogowanym użytkowniku. Po wybraniu opcji Konto użytkownik będzie miał możliwość edycji, bądź uzupełnienia nie tylko swoich danych, ale również danych konta, podopiecznych oraz dzieci. Na zakładce Konto można zaktualizować numer telefonu oraz zmienić preferowany kanał komunikacji (Telefon, E-mail, Wiadomości portalowe). Użytkownik ma również możliwość zaznaczenia lub odznaczenia pól umożliwiających wyrażenie poniższych zgód na otrzymywanie informacji na podany adres e–mail lub numer telefonu: •zgody związane z procesem leczenia, •zgody handlowe i marketingowe. Nie ma możliwości modyfikacji imienia, nazwiska oraz adresu e–mail. Użytkownik może dokonać przeglądu i modyfikacji wartości definiującej na ile dni (w zakresie od 1 do 31) przed terminem wizyty lub badania wysyłane jest do niego przypomnienie o zaplanowanym terminie. Zmiana tej wartości w systemie MPI spowoduje również jej zaktualizowanie w systemie AMMS. Dla kont nieautoryzowanych dostępna jest możliwość potwierdzenia danych osobowych podpisem kwalifikowanym. W celu potwierdzenia danych za pomocą podpisu kwalifikowanego, pacjent powinien wygenerować wydruk danych (za pomocą przycisku Wydruk danych do podpisu), zapisać go na swoim komputerze, podpisać za pomocą dedykowanego oprogramowania dostarczonego przez wystawcę podpisu, a następnie wczytać na portal za przy użyciu przycisku Wczytaj plik podpisu. Jeżeli dane osobowe wprowadzone w formularzu rejestracyjnym są zgodne z danymi zawartymi w podpisie elektronicznym, nastąpi automatyczna autoryzacja konta użytkownika portalu. Na zakładce Moje dane użytkownik ma możliwość edycji oraz uzupełnienia własnych danych: •imię i nazwisko, •ubezpieczyciel (możliwość wyboru z listy rozwijalnej), •kraj pochodzenia (możliwość wyboru z listy rozwijalnej), •gmina (po wprowadzeniu znaku, system automatycznie podpowiada nazwę gminy), •miejscowość (po wprowadzeniu znaku, system automatycznie podpowiada nazwę miejscowości), •ulica (po wprowadzeniu znaku, system automatycznie podpowiada nazwę ulicy), •numer domu oraz mieszkania, •kod pocztowy miejscowości, •poczta. Nie ma możliwość edycji numeru PESEL. Dodatkowo, za pomocą parametru konfiguracyjnego PATIENT_NAMES_DISAB – 'Blokada zmiany imienia, nazwiska przez pacjenta' administrator może zablokować możliwość edycji imienia i nazwiska pacjenta. Na zakładce Podopieczni prezentowana jest lista podopiecznych powiązanych z danym użytkownikiem (na przykład dodanych podczas rejestracji podopiecznego – szczegółowy opis procesu znajduje się w rozdziale: Rejestracja podopiecznego). Po wybraniu podopiecznego istnieje możliwość uzupełnienia lub edycji danych podopiecznego oraz danych adresowych (analogicznych, jak na zakładce Moje dane). Po użyciu przycisku Dodaj podopiecznego istnieje możliwość dodania podopiecznego poprzez wprowadzenie odpowiednich danych. Na zakładce Dzieci prezentowana jest lista dzieci powiązanych z danym użytkownikiem (na przykład dodanych podczas rejestracji dziecka – szczegółowy opis procesu znajduje się w rozdziale: Rejestracja dziecka). Po wybraniu dziecka istnieje możliwość uzupełnienia lub edycji danych dziecka oraz danych adresowych (analogicznych, jak na zakładce Moje dane). Po użyciu przycisku Dodaj dziecko istnieje możliwość dodania dziecka poprzez wprowadzenie odpowiednich danych. Na zakładce Opiekunowie prezentowana jest lista użytkowników, dla których pacjent jest podopiecznym. Na liście możliwy jest podgląd: •nazwiska, imienia i numeru PESEL opiekuna, •daty rejestracji podopiecznego (daty złożenia wniosku), •statusu opiekuna (Do potwierdzenia, Potwierdzony, Zablokowany). Dodatkowo dostępne są przyciski: • • • Po dodaniu nowego podopiecznego system wysyła wiadomość portalową do pacjenta objętego opieką. Poniżej przedstawiono przykładową wiadomość. Za pomocą odnośnika w wiadomości lub przycisku Potwierdź na zakładce Opiekunowie pacjent może zaakceptować przypisanie mu opiekuna.
|